-->

Inspirasi Gisele Bundchen

Posted by Admin Friday, March 23, 2012 0 comments
 

BANGGA dengan nama Gisele Caroline Nonnenmacher Bundchen, supermodel kelahiran Rio Grande do Sul, Brazil itu cukup popular dan berpengaruh dalam persada fesyen antarabangsa.

Kemunculannya di atas pentas peragaan sentiasa didambakan memandangkan si empunya diri yang terkenal dengan nama Gisele Bundchen itu disifatkan bijak menyerlah dan 'menjual' pakaian yang membaluti tubuhnya.

Atas faktor kejelitaan, penampilan dan kecemerlangan, Gisele sentiasa menjadi sumber inspirasi wanita di seluruh dunia. Apa saja item fesyen yang menjadi pilihan model berambut perang itu akan mempengaruhi golongan pencinta fesyen.

Menurut Gisele, dia dan dunia fesyen bagai isi dan kuku. Setiap kali menyentuh perihal fesyen, gaya atau trend, dia akan mengalami satu perasaan teruja yang sukar diterjemah dengan kata-kata.

Bicara Gisele selanjutnya, saban hari dia akan memastikan konsep pakaiannya menggabungkan tiga elemen utama iaitu warna, stail dan perincian.

Tutur Gisele, sekiranya kombinasi berkenaan tidak dititikberatkan maka sukar baginya mendapatkan penampilan yang sempurna.

Justeru, bagi wanita tempatan yang ingin tampil santai dan ranggi bak model setinggi 179 sentimeter itu, jenama Esprit memperkenalkan koleksi fesyen terbaharu sempena musim panas dan musim bunga 2012.

Lebih istimewa, koleksi fesyen Esprit yang sudah berada di pasaran itu diinspirasi daripada cita rasa dan personaliti Gisele. Ia tampil dengan rekaan dan potongan yang lebih santai, kasual dan ranggi. Setiap potongan blaus, baju-T ataupun jaket menggabungkan elemen moden dan terkini.


JAKET trenc ini amat bergaya dipadankan bersama seluar pendek merah dan blaus biru.

Paling utama, penampilan wanita tampak sederhana dan tidak sarat memandangkan himpunan blaus dan baju T nuansa merah jambu, biru putih dan kelabu yang ditawarkan hadir dalam cetakan corak minimum serta polos.

Ia ideal digayakan bersama seluar pendek atau panjang rona merah terang, seluar jean lusuh, khaki warna hitam atau seluar berjalur hitam dan putih.

Dalam pada itu, Esprit turut menampilkan jaket trenc warna coklat lembut dan jaket berjalur hitam dan putih yang mengikut potongan badan. Rekaan yang diberi nafas baharu itu sesuai digayakan oleh kelompok remaja urban yang menyukai stail chicdan sofistikated.

Misalnya, memadankan jaket trenc bersama seluar pendek palet merah dan blaus warna biru. Selain itu, si pemakai juga bebas memakai jaket yang sama dengan seluar jean dan blaus merah jambu lembut.

Selain itu, penggunaan fabrik bulu, kapas dan denim sesuai dengan cuaca di Malaysia yang panas dan lembap sepanjang tahun.

Jadi, jangan lepaskan peluang untuk menyerlahkan gaya kasual seperti Gisele Bundchen dengan menyarungkan koleksi musim bunga dan panas jenama Esprit. Himpunan terbaharu bulan Mac tersebut dijual pada harga di antara RM69.90 hingga RM899.90.

- Dipetik dari KOSMO! Online

0 comments:

Post a Comment