-->

Henrique dahagakan jaringan

Posted by Admin Friday, March 23, 2012 0 comments
HENRIQUE (kiri) masih belum puas dengan jumlah gol yang dijaringkannya setakat ini.

TUJUH gol daripada lima perlawanan masih belum cukup buat bintang import Johor FC, Arthur Henrique.

Pemain kelahiran Brazil itu mengakui masih dahagakan lebih banyak jaringan bagi membantu skuad Lebah dalam saingan Liga Malaysia musim ini.

Menurut Henrique, sasaran utamanya ketika ini adalah untuk membantu Johor FC menewaskan Sime Darby pada suku akhir pertama Piala FA di Stadium Majlis Perbandaran Selayang malam esok.

"Kami semakin bersemangat apabila mara ke pusingan suku akhir Piala FA selepas menewaskan Negeri Sembilan dan Selangor.

"Saya harap, saya dapat terus menjaringkan gol buat Johor FC apabila bertemu Sime Darby kelak," katanya.

Henrique mula mencuri tumpuan sejak membuat penampilan pertama bersama Johor FC pada 14 Februari lalu ketika menentang Sarawak dalam aksi Liga Super.

Setiap kali beraksi, dia berjaya menghasilkan gol selain sering kali mencipta peluang buat rakan sepasukan yang lain.

Dia juga merupakan watak utama Johor FC dalam saingan Piala FA apabila menjaringkan satu gol sewaktu skuad Lebah menewaskan bekas juara, Negeri Sembilan 2-1 pada pusingan pertama.

Tidak cukup dengan itu, Hen- rique turut menjadi penyumbang utama ketika menewaskan juara lima kali, Selangor 5-4 melalui penentuan sepakan penalti setelah kedudukan terikat 2-2 selepas masa tambahan.

"Bagaimanapun, saya sedikit bimbang mengenai tahap kecergasan saya memandangkan saya berehat panjang daripada bola sepak tahun lepas.

"Namun, saya berjanji akan melakukan yang terbaik."

- Dipetik dari KOSMO! Online 23032012

0 comments:

Post a Comment