-->

Demam drama bersiri

Posted by Admin Tuesday, March 20, 2012 0 comments
 

SATU ketika dahulu stesen televisyen tempatan didakwa lebih berminat menayangkan drama-drama asing berbanding terbitan tempatan. Banyak mata lebih tertumpu kepada perjalanan konflik dan percintaan drama-drama Korea, Jepun, Indonesia mahupun Mexico.

Namun seiring waktu dan kehendak, tumpuan kini beralih kepada produk tempatan yang kini membuatkan penonton ketagihan. Drama-drama bersiri tempatan dilihat mendapat perhatian ramai malah mempunyai pengikut setia yang sentiasa menjadikan isi cerita drama sebagai bahan perbualan di laman sosial.

Malah dengan kehangatan sambutan buat drama-drama tempatan ini, sedikit sebanyak membantu promosi lagu-lagu terkini artis tempatan yang menjadi runut bunyi dalam drama-drama tersebut

Vanila Coklat

Siaran: Disember 2011 hingga Mac 2012

Pelakon: Izara Aishah dan Aiman

Pengarah: Emi Sufian Sabhi

Fakta: Vanila Coklat bercerita tentang Zara, 19, dan Aamir, 20, yang sedang menuntut di institusi pengajian tinggi. Mulanya mereka saling membenci. Zara dan Aamir dipaksa berkahwin atas keputusan keluarga tetapi mereka akhirnya mengenal erti cinta.

Konflik remaja tersebut memuncak apabila perkahwinan mereka dihancurkan sendiri oleh pihak keluarga. Masih ditayangkan dalam slot Lestary, kemanisan Vanila Coklat melekat di bibir ramai. Masing-masing tertarik dengan watak dan lakonan yang dibawakan Izara Aishah dan Aiman, bekas peserta Mentor yang beralih haluan bergelar pelakon pula.

Menurut satu kajian, Aiman Hakim Ridza menjadi perhatian dan kegilaan gadis-gadis remaja kini dan mencapai carian tertinggi di Google.

- Dipetik dari KOSMO! Online 11032012

0 comments:

Post a Comment