-->

Kisah Lawak #1 - Lawak SamDol

Posted by syahira rusman Tuesday, August 28, 2012 0 comments
Sam & Dol yang super sengal

Koleksi perbualan antara Sam dan rakannya, Dol yang boleh buat anda ketawa... Dah sedia?


SAM: Kau nak buat apa dengan dawai penyangkut baju dalam kereta kau tu?

DOL: Manalah tau kot-kot aku tertinggal kunci dalam kerata, bolehlah aku gunakannya..

SAM: Kenapa kamu cakap minum susu segar boleh bawa maut?

DOL: Sebab semalam semasa aku tengah minum, lembu tu terajang aku. Nasib baik tak mati.

SAM: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?

DOL: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit

DOL: Sam, aku rasa kau kena beli TV lain lah. Dah sejam aku tercari-cari channel tak dapat.

SAM: Memang aku nak beli TV pun, yang kau adjust tu , ketuhar microwave!

SAM: Hantu Bungkus!

DOL: Kat mana?

SAM: Kat kedai nasi campur, aku nak beli nasi dah habis. Makcik tu kata ada orang dah beli semua. Hantu betullah!

SAM: Semalam aku nampak hantu!

DOL: Uih! kau terkejut tak?

SAM: Taklah... . hantu tu yang terkejut tengok aku.

DOL: Mana kau tahu?

SAM: Aku tengok muka dia pucat semacam jer... .

SAM: Tadi lampu merah, kenapa kau jalan aja?

DOL: Kat kampung aku ni, biasa jer.

SAM: Ni lampu hijau, kau berhenti pulak.

DOL: Takut terlangar orang kampung aku!

SAM: Kau celup lalat dalam air sirapkau Dol?

DOL: Kita kena buat cam tu kalau tak nak keracunan!

SAM: Itu kalau lalat jatuh dalam air, bukan bawa lalat dari rumah!

SAM: Apasal kopi yang kau buat ni rasa masin?

DOL: Gula dah habis!

SAM: Yang kau pergi campur garam apasal?

DOL: Kan aku kata, sebab gula dah habislah!

SAM: Aku ada AIDS? mana ada...

DOL: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada aids. Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada aids, kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

Psst: Memang sengal la si Dol nih...


0 comments:

Post a Comment