-->

Khasiat Hubungan Kelamin Dalam Perkahwinan

Posted by syahira rusman Friday, June 29, 2012 0 comments
Telah kita ketahui bahawasanya seks adalah suatu yang teramat penting bagi setiap insan. Tapi pastikan seks didahului dengan ikatan perkahwinan yang sah dan halal dari segi agama. Barulah keberkatan di sebalik perkahwinan itu sentiasa memayungi pasangan suami isteri.

Kebahagiaan sesuatu perkahwinan itu bermula dengan hubungan kelamin yang baik antara suami isteri. Bukan hanya kerana keinginan melakukannya sahaja tetapi ini adalah kerana terdapat pelbagai manfaat disebaliknya.



Antaranya ialah:

1. Kajian telah menunjukkan bahawa ketika wanita bercinta, mereka mengeluarkan hormon estrogen dua kali ganda dari biasa. Ini yang membuatkan rambut mereka berkilau dan kulit mereka lebih halus.

2. Hubungan intim yang lembut dan rileks juga dapat mengurangkan risiko terkena dermatitis, mengurangi jerawat dan membuat kulit bercahaya.

3. Seks juga dapat membakar kalori yang telah kita makan sebelumnya, misalnya dalam acara makan malam yang romantis.

4. Seks merupakan senaman yang paling bagus sekali, kerana ianya dapat meregangkan dan menggerakkan seluruh otot-otot tubuh. Dan tentu saja, ianya jauh lebih asyik daripada berenang 20 kali ulang alik.

5.Tekanan perasan? Kajian telah mengatakan bahwa seks adalah ‘ubat’ yang paling mujarab untuk menyembuhkan tekanan perasaan. Ini adalah kerana, seks dapat membuatkan tubuh melepaskan endorfin ke dalam aliran darah, yang kemudian menghasilkan rasa eforia. Hasilnya, anda merasa diri anda menjadi lebih tenang selepas itu.

6.Lebih banyak seks yang anda lakukan, lebih banyak lagi kenikmatan yang akan anda tawarkan kepada pasangan anda. Tubuh yang aktif secara seksual memberi zat kimia yang disebut feromon. Ini adalah aroma yang akan membuat pasangan anda merasa nikmatnya.

7.Seks adalah ‘ubat penenang’ teraman di dunia. Konon, keberkesanannya adalah 10 kali lebih baik berbanding valium.

8.Berciuman setiap hari juga akan membuat anda senang hati kerana anda tidak perlu membuat temujanji dengan doktor gigi lagi. Berciuman dapat membantu dalam proses mencuci bekas-bekas makanan dan mengurangi kadar enzim bau masam yang mengakibatkan pembusukan, serta mencegah penumpukan plak.

9.Sakit kepala juga bisa dihilangkan oleh seks yang nikmat. Sesi-sesi percintaan mampu dalam melepas ketegangan pada saluran peredaran darah di otak.

10.Kegunaan seks yang terakhir adalah sebagai antihistamin. Seks akan membantu memerangi asma dan demam.


0 comments:

Post a Comment