-->

4 Tips Memujuk Lelaki Yang Merajuk

Posted by Admin Friday, July 6, 2012 0 comments

Di sini terdapat 4 tips yang boleh kamu gunakan bagi memujuk lelaki yang merajuk. Mudah-mudahan apa yang dikongsikan di sini dapat membantu kamu dalam memulihkan keadaan dan dapat memujuk si dia yang sedang merajuk tu..hehe!..

1. Berikan si dia ruang untuk bersendirian

Apabila seseorang lelaki merajuk, dia sebenarnya memerlukan masa untuk menenangkan fikirannya. Dia perlukan masa untuk bersendirian bagi membolehkan dia memikirkan sedalam-dalamnya apakah yang telah berlaku. Apakah punca berlakunya masalah tersebut? Adakah dia berhak untuk merajuk? Apakah tindakan yang perlu dia lakukan bagi menyelesaikan masalah itu? Dan pelbagai lagi persoalan yang dia cuba fikirkan bagi mencari jawapannya...kalau diganggu seperti "merayu-rayu mau dimaafkan", itu bukan caranya ok..sabar dulu :)

2. Sentiasa memberikan si dia sokongan

Kamu sebagai seorang pasangan yang memahami, berikan si dia sokongan yang diperlukan. Jika dia mendiamkan diri dengan menonton televisyen dan tidak mengendahkan kamu, biarkan si dia berbuat apa yang dia inginkan. Kalau boleh layan saja rancangan televisyen yang dia sedang tonton dan jangan sesekali mengubah siaran televisyen ke siaran kegemaran kamu. Walaupun dari luaran kita nampak dia sedang menonton televisyen, tetapi di dalam akal fikirannya si dia sedang memikirkan masalah yang sedang berlaku...

3. Jangan bertanyakan tentang perasaan si dia

Ketika si dia sedang merajuk, jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku, kenapa dia merajuk? apakah perasaannya? dan sebagainya. Elakkan diri kamu daripada bertanyakan apa saja jenis soalan kepadanya. Ini kerana, kehadiran kamu akan mengganggu konsentrasinya untuk menyelesaikan masalah tersebut. Dan ini akan menyebabkan si dia akan semakin menjauhkan diri daripada kamu kerana kamu telah mengganggunya...bagi dia relaks selama yang mungkin..

4. Buat sesuatu yang dapat mengembirakan hati kamu

Ya, adalah lebih baik kamu mengembirakan hati kamu sendiri daripada memikirkan perasaan si dia. Mungkin pada ketika ini, si dia perlukan ruang untuk bersendirian. Jadi biarkan si dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri kamu. Mungkin dengan membaca novel kegemaran kamu, atau pun melakukan hobi kesukaan seperti memasak, menjahit ataupun shopping. Dengan cara ini, kamu akan dapat mengelakkan diri daripada mengganggu si dia yang sedang cuba pulih daripada merajuk itu...bila dah pulih, tak payah tegur pun si dia akan tegur kamu secara automatik..maksudnya, rajuknya sudah hilang..:)

Diharapkan dengan tips yang saya kongsikan kat atas ni, dapatlah kamu gunakan untuk memujuk pasangan lelaki ataupun sahabat lelaki kamu. Mudah-mudahan si dia akan kembali mesra dan hubungan kamu akan pulih seperti sedia kala...

Sekiranya kamu mempunyai tips memujuk lain yang kamu ingin kongsikan, sudi-sudilah memberikan komen di bawah ini. Agar kita sama-sama dapat membantu antara satu sama lain memujuk pasangan lelaki kamu yang sedang merajuk itu. Bagi yang tak pernah merajuk tu, tak apa..mungkin boleh kongsikan kenapa tak pernah merajuk?..

Misteriousgrapersz

0 comments:

Post a Comment