-->

Ini Dia 5 Handphone Antara Yang Paling Popular di Masa Lalu

Posted by Anonymous Sunday, July 22, 2012 0 comments

Sebelum itu,baca juga yang ini tentang handphone lut sinar pertama dan yang ini juga cara untuk menonton astro di handphone. Handphone itu sudah mulai popular di negara kita sejak akhir tahun 90an. Jauh sebelum era iPhone, BlackBerry, dan Android, sudah ada banyak HP-HP yang muncul dan menguasai pasaran telefon bimbit pada masa itu. Nah, siapa tahu kamu lupa atau bahkan mungkin baru lahir pada masa itu, tabekpuang akan mengajak anda untuk bernostalgia, mengingat-ingat kembali 5 handphone yang pernah sangat popular pada masanya!


5. Nokia 3210




Tipis dan boleh diganti-ganti covernya, Nokia 3210 adalah salah satu handphone yang paling popular di masanya. Katanya ini juga merupakan salah satu handphone yang paling laku sepanjang masa. Nokia 3210 juga merupakan handphone pertama yang antenanya ada di dalam. Nokia 3210 begitu popular sampai ada handphone yang terinspirasi dari HP ini.


4. Ericsson T10




Sebelum mereka penggabungan sama Sony Ericsson itu bikin HP sendiri. Salah satu HP mereka yang paling popular adalah T10, sebuah HP flip yang warna-warni. Tapi berbeza dengan Nokia 3210, cover mereka juga boleh diganti-ganti. Jadi kalau kamu mahu mengumpul semua koleksi warna, kamu harus membeli semua HP ini.


3. Nokia 8210




Nokia 8210 adalah handphone yang paling kecil dan paling mudah. Sangat kecil, HP ini susah sangat dipakai buat SMS, apatah lagi jika orang-orang yang jarinya besar. Dahulu HP ini harganya mahal dan cuma kawan-kawan yang bergaji besar sahaja yang ada HP ini.


2. Motorola RAZR...




Dulu Nokia memang HP yang paling popular. Tapi secara design, Nokia tidak selalu yang paling sexy. Tapi, di sini Motorola RAZR mula masuk. Mula dibandingkan dengan Nokia, ciri-ciri RAZR memang tidak sebagus HP-HP Nokia. Tapi dari segi bentuk, RAZR ini memang cantik. Nipis dan kesannya elegan. Orang-orang yang merasa Nokia terlalu pasaran, biasanya larinya ke Motorola RAZR ini. Padahal sebenarnya HP yang satu ini juga lumayan pasaran pada masanya.


1. nokia 5110



Dan ini merupakan handphone sejuta umat yang pertama. Nokia 5110 adalah salah satu HP pertama yang covernya boleh diganti-ganti, jadi semua orang yang punya HP ini boleh miliki cover yang unik. Tapi ciri-ciri  ganti cover ini sebenarnya biasa saja. Yang paling spesial sebenarnya Nokia 5110 ini adalah kerana Nokia 5110 mempunyai game Snake! Inilah mobile game yang popular zaman dahulu, jauh sebelum eranya Angry Birds. Sekarang keliatannya memang menyedihkan, tapi zaman dulu, tingginya score Snake ini boleh berpengaruh ke status sosial kamu . Tapi, apakah kamu juga punya salah satu dari 5 HP ini? Atau jangan-jangan kamu pernah punya semuanya? Boleh share....


tabekpuang

0 comments:

Post a Comment