-->

Dituduh Mencuri iPhone,Wanita Hamil Ini Di Bogelkan

Posted by Muhammad Zulfadhli Friday, July 20, 2012 0 comments

MALANG benar nasib wanita ini. Dalam keadaan hamil, ia dituduh mencuri sebuah iPhone. Setelah dibogelkan, tak terbukti bahawa ia mencuri iPhone.

Peristiwa ini terjadi di bandar Yongkang, wilayah Zhejiang, China pada hari Ahad (22/4) malam. Lokasi tempatnya di kawasan pakaian wanita tingkat 2 Times Square Mall.

Entah bagaimana ceritanya, wanita yang tak disebutkan namanya ini dituduh mencuri iPhone berwarna hitam oleh seorang pemilik kedai.

Wanita ini pun melarikan diri. Pemilik kedai lain menangkap wanita itu dan menelanjanginya mulai dari bahagian pinggang ke atas. Saat inilah wanita ini mula menangis, dan berkata dirinya sedang hamil.

Polis yang kemudian datang, membawa wanita ini ke hospital untuk dilakukan pemeriksaan. Ternyata wanita ini benar-benar sedang hamil 2 bulan.

Menurut Apple Daily, seperti dipetik Maydaily pada Rabu (25/4), iPhone tidak ditemui di tubuh wanita ini. Kerana tak menemui barang bukti, polis melepaskannya.

Hurm, rasanya si wanita sempat membuang iPhone curiannya atau memang tak bersalah? Betapa malangnya jika memang tak bersalah tapi sudah mendapat hukuman seperti ini....fikir-fikirkanlah....


0 comments:

Post a Comment