-->

Bayi 2 Bulan Mati Diserang Anjing Retriever Ketika Ayahnya Tertidur

Posted by Muhammad Zulfadhli Sunday, July 22, 2012 0 comments

Sungguh tragis, bayi berusia 2 bulan tewas diserang oleh seekor anjing di rumahnya, ketika orang tuanya tengah tertidur. Bayi ini mati dengan keadaan menyedihkan dengan beberapa bahagian tubuhnya tercabik-cabik dan bahkan ada yang terputus.

Insiden mengerikan ini terjadi di wilayah pinggiran Dorchester County, South Carolina, Amerika Syarikat (AS), pada Jumaat (20/4/2012) waktu tempatan. Ibunda bayi tersebut mencari anaknya, Aiden McGrew, dalam keadaan kritikal ketika pulang ke rumah usai pergi ke doktor.

Bahkan Chantel mencari potongan kaki Aiden yang penuh darah. Chantel yang panik pun langsung menelefon polis. Aiden yang tak berdaya pun dilarikan ke rumah sakit terdekat, namun sayang, nyawanya tidak boleh diselamatkan.

Polis tempatan menyatakan, bayi malang tersebut diserang dan digigit oleh seekor anjing penyelamat jenis retriever. Si anjing diketahui baru saja diterima pakai oleh keluarga tersebut. Namun polis enggan menjelaskan lebih lanjut soal luka-luka yang diderita Aiden.

Polis masih akan melakukan autopsi terhadap jasad Aiden, untuk mengetahui apakah bayi tersebut tewas sebelum anjing tersebut menggigit kakinya hingga putus. Demikian seperti dipetik oleh Daily Mail, Sabtu (21/4/2012).

Diketahui bahawa saat kejadian, ayah Aiden tengah tertidur bersama anaknya yang lain. Keluarga ini mempunyai 2 orang anak yang lain, yang berusia 3 tahun dan 7 tahun. Untungnya, kedua-dua anak tersebut tidak turut diserang.


0 comments:

Post a Comment