-->

Artis Bollywood Di Temui Mati Tanpa Kepala

Posted by Muhammad Zulfadhli Sunday, July 22, 2012 0 comments

Polis Mumbai didedahkan pada penemuan mengejutkan pada Rabu (18/4) lalu. Susuk tubuh tanpa kepala yang diyakini adalah jasad artis sekaligus model Meenakshi Thapa telah ditemui di bandar Mumbai.

Seperti dilaporkan dari Digital Spy, awalnya polis memang belum boleh menentukan siapa pemilik jasad tersebut. Namun setelah menangkap dua suspek bernama Preeti Elvin Soren and Amit Jaiswal, polis pun yakin bahawa mayat itu adalah tubuh Meenakshi Thapa.

Jenazah yang sudah tidak utuh itu ditemui polis di sebuah septic tank. Bukti-bukti di TKP dan keterangan sejumlah saksi akhirnya mengarahkan polis pada kedua-dua suspek.

Suasana Evakuasi Jenazah @ Dailymail.co.uk
Soren dan Amit mengakui bahawa mereka telah membuang jenazah Meenakshi pada di lokasi tersebut sekitar sebulan lalu. Sebelum ini, mereka telah membunuh artis Bollywood junior tersebut dengan cara dicekik. Setelah dipenggal, kepala korban kemudian dilempar begitu saja dari bus.

lokasi penemuan mayat
"Kami yakin bahawa itu adalah jenazah Meenakshi Thapa berdasarkan keterangan dari suspek," ungkap wakil polis.

Adapun pembunuhan itu ditegaskan kerana unsur kewangan. Kepala mangsa sengaja dipotong agar mangsa tidak dikenali saat ditemukan.

Meenakshi Thapa sendiri berperanan dalam filem garapan Madhur Bhandarkar yang berjudul HEROINE. Adapun kedua suspek adalah rakan mangsa yang juga bermain dalam filem yang dibintangi oleh Kareena Kapoor tersebut. (dgs / ris)

tabekpuang

0 comments:

Post a Comment