-->

9 Haiwan Pelik Yang Pernah Ada Di Dunia Ini

Posted by Muhammad Zulfadhli Sunday, July 22, 2012 0 comments
1. Katak Kepala 3

Ditemui di Inggeris oleh seorang budak. Kononnya, pada mempercayai kalau katak ini ada akibat pencemaran alam sekitar yg menyebabkan mutasi.



 2. Anak Kucing Mata 1

Sempat dikatakan sebagai manipulasi gambar, tapi ternyata tidak. Hidup selama 1 hari, dan tidak memiliki hidung.



3. Ayam Tanpa Kepala 

Mampu bertahan hidup selama 18 bulan ke depan tanpa kepala. Namun, ayam ini boleh bertahan hidup kerana sebahagian besar dari teras otak dan telinganya masih ada di tubuhnya. Mike adalah ayam yg masuk ke dalam Guiness world of records.



 4. Beruang Ungu Pelusa

Seekor beruang kutub betina mempunyai bulu berwarna ungu setelah mendapat treatment untuk kulit. Pelusa dapat ditemui di taman Haiwan Mendoza City di Argentina. Namun beberapa hari kemudian, bulu Pelusa kembali ke warna asalnya, iaitu putih.



5. Lumba-Lumba Wekz

Lumba-lumba yang aneh. Tapi ikan lumba-lumba yg ditemui di Pear River Delta ini bukan lumba2 biasa. Banyak andaian yang berkembang tentang lumba2 ini, tapi tak tahu mana yang benar.



6. Lembu

 Berkaki 6 Diberi nama Cham Lenk, yang bermaksud pelik.



7.Sunfish 

Ikan laut terbesar jenis Sunfish paling aneh. Dia punya bentuk hampir bulat, dan badan yg rata. Beratnya sampai 2 tan dan 3 m panjangnya. Kepalanya hampir 3x dari panjang keseluruhan badannya.



8.Liger

Katanya harimau siberian adalah kucing yang terbesar di dunia. Wow ... jangan salah. Kucing terbesar di dunia adalah Liger, iaitu anak dari singa jantan dan harimau betina.



9.Tigon 

Tigon adalah gabungan dari harimau jantan dan singa betina.


tabekpuang

0 comments:

Post a Comment