-->

10 Pengumpul Barang Terunik di Dunia

Posted by Anonymous Friday, July 20, 2012 0 comments

Dimistris Pistiolas, Athens, Greece. Mempunyai koleksi kamera filem terbanyak di dunia, kamera ini milik peribadinya, Gan. C Dimitris ini mempunyai 937 kamera model vintage dan juga mempunyai projektor.



Sharon Bladgey mengumpul 6000 patung santa claus. Sehingga mengambil masa 3 minggu untuk boleh mereka layak untuk dipaparkan pada dunia.



Rang Asal cina ini, Wang Guohua, sudah sejak tahun 2003 mengumpul bungkus rokok. Dia menyimpan bungkus rokoknya di sebuah bilik di bandar Hangzhou, wilayah Zhejiang, China. Koleksinya sekarang dah lebih dari 30000 bungkus meliputi lebih daripada 100 kawasan pengeluaran, dan lebih dari 10 Negara.




Yang ini sudah masuk rekod dunia Guiness Record Book pada tahun 2010, edisi Gamers. Lisa Courtney mengumpul patung yang berkaitan dengan Pokemon. Dia mempunyai 12113 buah benda.

Ini gambar di ambil di basement seorang pengumpul, Ron Hood, yang berada di daerah Lewiston. Orang ini ngoleksi PEZ (bekas gula-gula) dan merchandise. Dia saat ini baru mempunyai 3000 PEZ, boleh dikatakan masih sedikit.





Seorang petani, Heinrich Kath, memperlihatkan beberapa koleksinya berupa cawan-cawan Beer, jumlahnya lebih dari 20000. Dia tinggal di Cuxhaven, Jerman. Yang peliknya, orang ini ternyata tidak meminum beer tapi dia suka mengumpul gelas beer (Mug) sejak tahun 1997.




Valli Hammer, seorang pengumpul itik getah. Tak ada dari koleksinya yang seakan sama. Memang bukan yang terbanyak di dunia, rekod dunianya dipegang oleh orang California. Tapi Valli saat ini sudah mempunyai 2469 itik. Dia pun sama ingin menjadi rekod dunia.




Guinness Record Books sudah sangat mengenal orang ini, Pam Barker yang berasal dari Leeds. Dialah pemegang rekod pengumpul item burung hantu dengan jumlah lebih dari 18000



Mary Ann Jual dari Cincinnati, mempunyai 40000 gulungan View-Master di koleksi peribadinya, dianggap sebagai pengumpul dunia terbesar di Green Bay, Wisconsin.





Bermula dari pemegang kunci yang dibeli di Vietnam 41 tahun yang lalu. Ron Tyler akhirnya menjadi pengumpul barang ini di sepanjang kehidupannya.


tabekpuang


0 comments:

Post a Comment