-->

Makna Di Sebalik Kata2 Wanita/Perempuan

Posted by syahira rusman Tuesday, September 11, 2012 0 comments

Ni satu lagi citer aq nak kongsi ngan rakan2 . Ayat ni aq amik kat dalam Forum tanya sifu.....yang dipost oleh sorang member ni..@rUn@...nah taknak citer panjang2 korang baca ni jer...

1. Kalau perempuan tanya : Lawa ke budak pompuan tu?

Makna tersembunyi : Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

2. Kalau perempuan tanya : You dah makan ke belum?

Makna tersembunyi : Jom pi makan. Lapar ni!

3. Kalau perempuan kata : Lawa-lawa la baju kat sini,yek.

Makna tersembunyi : Belikanlah untuk I.

4. Kalau perempuan kata : Rasa macam nak pening la.

Makna tersembunyi : Tolong picit kepala.

5. Kalau perempuan kata : Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi?

Makna tersembunyi : Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

6. Kalau perempuan kata : Kita lebih sesuai berkawan saja.

Makna tersembunyi : I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

7. Kalau perempuan kata : I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla...

Makna tersembunyi : Hish.. I rasa macam minat sesangat kat you la. Rasa macam nak jadi

awek you je.

8. Kalau perempuan tanya : You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?

Makna tersembunyi : Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

9. Kalau perempuan kata : I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.

Makna tersembunyi : Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

10.Kalau perempuan kata : I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus- terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.

Makna tersembunyi : Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

hehehehee......

I Love Islam

0 comments:

Post a Comment