-->

Berita : Gurauan Bodoh Yang Membawa Padah (Gambar)

Posted by Unknown Wednesday, July 25, 2012 3 comments

China – Gara-gara bergurau tidak kena tempat, seorang budak lelaki berusia 13 tahun cedera parah selepas dua lelaki memasukkan pam angin yang digunakan di bengkel baiki kenderaan, ke dalam duburnya.

Akibat perbuatan bodoh, Du Chuanwang, dari Shandong cedera parah termasuk mengalami pendarahan dalaman dan kegagalan organnya berfungsi. Kejadian mengejutkan itu berlaku ketika remaja berkenaan sedang membantu mekanik membaiki kereta di sebuah bengkel.

Menurut doktor, tekanan udara di bahagian abdomen amat kuat menyebabkan kaki Du bertukar menjadi biru.

“Kami terpaksa membelah perutnya untuk mengeluarkan gas tersebut dan selain itu usus kecilnya juga mengalami pendarahan teruk,’’ kata doktor. Kecederaan parah itu juga menyebabkan Du koma selama seminggu .

Dua lelaki tersebut telah ditangkap dan mereka mendakwa perbuatan itu dilakukan sebagai sebahagian daripada gurauan. Mereka mendakwa memasukkan pam itu ke dalam lubang dubur Du selepas dia ditolak ke tanah.

Sementara itu, Du kini dipindahkan daripada unit rawatan rapi (ICU) di Hospital Shangdong ke Hospital Kanak-Kanak di Beijing. Biarpun keadaan Du kini stabil namun usus kecilnya, paru-paru dan hidungnya dijangkiti bakteria yang teruk manakala gegendang telinganya juga cedera parah.

Du dihantar bekerja di bengkel tersebut selepas ibunya meninggal dunia enam tahun lalu. Memandangkan pemilik bengkel itu merupakan rakan keluarganya, maka dia diharapkan dapat membimbing Du biarpun Du tidak dibayar gaji, hanya diberikan pakaian dan makanan.

Bagaimanapun kemiskinan yang melanda keluarga Du menyebabkan mereka tidak mampu membayar kos rawatan yang setakat ini berjumlah 100,000 yuan. Namun mujurlah ada kumpulan NGO yang sedia membantu selain persetujuan daripada pemilik bengkel itu untuk menanggung 60 peratus kos perubatan remaja malang tersebut.

p/s : Bergurau pun agak-agak la.. gila btol..

AkuStressGiler

3 comments:

Anonymous said...

I'm not sure exactly why but this website is loading extremely slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I'll check back latеr and ѕee if
the problem still exists.

Also viѕit my web pagе - Razor Electric scooter adult

Anonymous said...

Hmm it seems like уour website atе my firѕt commеnt (it was suρer long) so I
guess I'll just sum it up what I wrote and say, I'm thoгoughlу enjοying your
blog. I as well am an aspiгing blog blogger but І'm still new to everything. Do you have any helpful hints for first-time blog writers? I'd сertаinly apρreсiate it.


Alsο viѕit my ѕite: how to get rid of heartburn without medicine

Anonymous said...

Hi there, i rеaԁ yоur blog occasionally and i οwn а simіlar one
and i ωаѕ just wоnԁеring
if уou get a lot of ѕpam resρonses?
If sο hοw do уou ргotect
agаinst it, anу plugіn ог anуthing
уou саn aԁѵiѕe? I gеt so much lately it's driving me crazy so any help is very much appreciated.

Also visit my web-site :: vertical explosion training
Also see my site: vertical jump increase

Post a Comment