-->

Inilah Kereta Ferrari Yang Bersadur Emas Yang Ada Di Jalan

Posted by Anonymous Thursday, July 5, 2012 0 comments


Warga London Inggeris dikejutkan dengan kehadiran kereta supermewah dan supercepat Ferrari 599 GTB Fiorano. Yang lebih membuat warga takjub bukanlah kecanggihan kereta tersebut, melainkan lapisan emas yang menyelimuti seluruh body kenderaan Cool buatan Itali itu.


Ferrari berlapis emas ini dibuat oleh bengkel ternama Hamann. Balutan emas yang berkilat membuat setiap orang yang berada di berhampiran kereta, boleh berkaca sampai matanya silau diterpa kilau cahaya yang memantul.

Menurut Automotto, Khamis, 4 Ogos 2011, monster bertenaga 673 HP tersebut dimiliki oleh salah satu putra orang kaya yang terkemuka di Dubai.

Kereta yang bersinar ini kerap kali kelihatan terparkir di Jumierah Hotel, Knightsbridge, London. Menariknya, kereta tersebut selalu ditemani Rolls Royce Mansory Bel Air Phantom Drophead Coupe berwarna putih, yang harganya setanding dengan panjang nama kereta itu.


Satu soalan penting pun muncul begitu melihat Ferrari berlapis emas ini: apakah pemiliknya akan membawa ke tempat pencucian kereta untuk dibersihkan secara rutin atau dibawa ke kedai perhiasan?

Tabekpuang

0 comments:

Post a Comment