-->

Bayi Baru Lahir Hanyut Termasuk Di Lubang Tandas

Posted by Unknown Saturday, September 1, 2012 0 comments

BEIJING - Pasukan penyelamat menyerbu sebuah tandas awam di Beijing, China untuk menyelamatkan bayi yang hanyut di dalam tandas. Konon khabarnya, seorang perempuan melahirkan bayi yang malang itu di atas mangkuk tandas.

Toilet itu dirosakkan, dan pasukan penyelamat cuba untuk memeriksa saluran pembuangan najis di bawah tandas untuk mencari bayi kecil itu.

Menurut saksi , seorang perempuan yang hamil masuk ke tandas itu dan menyuruh suaminya menunggu di luar toilet. Ketika perempuan tersebut akhirnya melahirkan bayinya, tak sengaja bayi itu pun masuk ke dalam tandas dan langsung dibawa oleh air di toilet secara tidak sengaja. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Selasa (10/4/2012).

Lubang dari tandas itu cukup besar dan bayi itu dengan mudah masuk ke lubang tandas dan masuk ke saluran pembuangan najis. Perempuan itu langsung panik dan menghubungi suaminya.

Pertama sampai, para petugas pemadam kebakaran datang, namun mereka tidak dapat mencari bayi itu. Mereka akhirnya menebuk lantai tandas awam untuk mencari bayi yang baru lahir itu.

15 minit kemudian, bayi kecil itu ditemui. Bayi malang itu dan ibunya terus dilarikan ke Hospital Universiti Tsinghua untuk menjalani rawatan. Ketika ini bayi malang itu pun dalam keadaan yang kritikal.

Kejadian serupa pernah terjadi di Negeri Panda pada 2006 lalu, seorang perempuan berusia 19 melahirkan bayinya dan bayinya pun hanyut dalam saluran pembuangan najis secara tidak sengaja. Meski demikian, bayinya selamat setelah ditemui.


0 comments:

Post a Comment