-->

10 Kelakuan OrangTua Terhadap Anak Kecil Mereka Yang Paling Teruk

Posted by Muhamad Syafiq Saturday, September 1, 2012 0 comments
Dalam mengasuh anak, mungkin ibu bapa mempunyai pelbagai cara tersendiri. Namun demikian ternyata ada saja di antara mereka yang sambilewa dan menganggap bahawa hal yang mereka lakukan tersebut sebagai hiburan semata-mata. dan berikut adalah beberapa info dan fakta unik yang telah Dirangkum dari Dailymail.



1. Playboy

Biasanya, anak remaja diam-diam membaca majalah ini agar ibu bapanya tidak marah. Ayah yang satu ini justeru memperlihatkan bayinya yang masih kecil majalah mengandungi wanita-wanita bogel tersebut.


2. arak
Entah apa yang ada di benak lelaki ini, menenggakkan bayinya sebotol arak di sebuah parti. Walaupun terkesan seperti bergurau namun sang bayi kelihatan begitu haus.


3. Ular Piton
Bagi yang memelihara reptilia, jangan tiru kelakuan orang tua seperti ini. Walaupun sudah kenyang, ular piton tidak boleh dibiarkan berada di dekat bayi.


4. Memberi Makan

Ada-ada saja orang tua yang satu ini. Agar anaknya boleh memberi makan haiwan rakun di taman Haiwan, ia tak segan-segan menurunkan anaknya ke bawah.


5. Pengadun Kuih
Membuat kuih bersama putri tersayang memang menyenangkan dan edukatif. Namun jangan sampai si buah hati merasa adunan terus dari pemutarnya, terlebih jika kord masih menyambung ke punca kuasa utama.


6. Striptease/Tarian Tiang

Para penari bogel ini nampaknya enggan meninggalkan anak-anak mereka yang masih kecil di rumah. Mereka pun membawanya serta ke tempat latihan.


7. Pagar Elektrik
Jika diperhatikan, pagar yang dipegang bayi tertera amaran bahaya elektrik. Bertuah bekalan kuasa berfungsi sedang padam, jika tidak?


8. Berbasikal di Jalan Raya
Entah bagaimana caranya sampai anak kecil yang ada di gambar boleh masuk ke jalan raya tanpa pengawasan ibu bapa. Terlihat beberapa kereta sudah menuju ke arah basikal kanak-kanak tersebut.


9. Bentuk Badan
Mungkin si ibu bapa hanya bergurau agar membuat bayinya tidak menangis dengan menampalkannya di tembok menggunakan pita pelekat. Namun si bayi pasti merasakan tidak selesa dan bahaya jika plester terlepas juga menanti.


10. Alat Pemanggang

Jangan sampai bayi anda tertinggal di tempat-tempat berbahaya, contohnya pemanggang daging. Tidak boleh dibayangkan jika ada pemetik api yang menyalakan pemanggang tersebut.


Itulah kesepuluh tindakan bodoh para orang tua terhadap anak mereka,, dan yang perlu anda ingat adalah,, Jangan sekali-kali meniru tindakan tersebut pada anak anda ya!!


0 comments:

Post a Comment